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「by R」プロジェクトは、日本と世界をつなぐ、また多くの人々にとってファッションを楽しむきっかけとなるブランドを楽天が独自に選出し、
その魅力を最大化することにより、日本のファッションシーンをエンパワーメントする活動となります。
Rakuten Fashion Week TOKYOのタイトルスポンサーとして、才能あるブランドのショウの支援をはじめ、
国内外での更なる活躍の場の拡大、健全なビジネスの成長など、楽天グループの多様なアセットを活用し、ブランドの挑戦を支援していきます。
The "by R" project is an initiative to empower the Japanese fashion scene by placing the spotlight on select, unique brands loved by a broad range of fans both in Japan and globally.
As the title sponsor of Rakuten Fashion Week TOKYO, we will support the Runway Shows of talented brands and expand their opportunities to take on new challenges for further success in Japan and abroad with Rakuten Group's diverse assets.
マリメッコは、1951 年創業のフィンランドのデザインハウス。独創的なプリントや色使いによって世界中に広く知られる。
オリジナリティあふれるファッション、バッグ、小物からホームデコレーションまでを展開するライフスタイルブランドの先駆けとなる。
マリメッコが創業当初から一貫して掲げてきたミッションは、時代に流されることのない機能的でわかりやすいデザイン。目にするだけで力が湧くような大胆なプリントと色使いで、毎日の暮らしに幸せと喜びをもたらすデザインを発信している。
Marimekko is a Finnish lifestyle design house founded in 1951, renowned for its art of printmaking. Marimekko’s mission is to bring joy to the everyday lives of people through bold prints and colors. The design philosophy of Marimekko is based on creating timeless design that will stand the test of time both in terms of its aesthetic and longevity. Over the years, print designers and artists alike have created over 3,500 prints for Marimekko with new ones designed each season. These unique designs celebrate the perfect imperfections of the human imprint and are featured in Marimekko’s high-quality clothing, bags and accessories as well as home décor items ranging from textiles to tableware.
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「Marimekko」が「by R」へ参加することを記念し、Unikko柄誕生60周年を迎える今年、日本の桜の季節にちなんだピンクとゴールドの特別なUnikko柄をあしらったホームアイテムをお届けします。その他、ギフトにもぴったりなBoxセットやUnikko 60th anniversary柄のTシャツ・フーディ・トートなど、全12型を「Rakuten Fashion」にて先行販売します。なお、ピンクベージュのUnikko柄をあしらったトートなど素敵なノベルティも用意しておりますので、ぜひ特別なアイテムと共に春の訪れをお楽しみください。
To commemorate "Marimekko" participating in "by R" and celebrating the 60th anniversary of the Unikko pattern, we will offer home items featuring a special Unikko pattern in pink and gold associated with Japan's cherry blossom season. In addition, a total of 12 items will be available for pre-sale at "Rakuten Fashion", including box sets perfect for gift-giving, and Unikko 60th anniversary patterned T-shirts, hoodies, and totes. We also have wonderful novelty items such as totes with a pink-beige Unikko pattern, so please enjoy the arrival of spring with these special items.
レベッカ・ベイ(Rebekka Bay)は、2020 年 9 月、マリメッコのクリエイティブディレクターに着任。デンマーク出身。これまでに、グローバルアパレル企業でのクリエイティブディレクターやデザイン/プロダクト責任者を歴任する。ファッション業界でキャリアを始める以前は、トレンド予測、ブランディングに携わる業務も経験してきた Rebekka Bay was appointed Marimekko’s Creative Director in September 2020. In her role, she leads Marimekko’s design team and is responsible for the company’s design strategy for fashion, bags and accessories as well as home products. Previously, she has held positions as Creative Director and Head of Design/Product at global apparel companies. Prior to beginning her career in the fashion industry, she has also worked in trend forecasting and branding.
新着記事
「Rakuten Fashion Week TOKYO」 は毎年年2回開催しているファッションの祭典であり、世界のファッション・ウィークの中でもパリ、ミラノ、ロンドン、ニューヨークそして東京の5大都市で行われるものは「5大ファッション・ウィーク」と総称され、大きな影響力を持っています。
期間中に行われるファッション・ショーや展示会で発表される最新コレクションから、次シーズンのトレンドが生まれています。
今期も渋谷ヒカリエと表参道ヒルズ、そして東京各所から世界で注目される最新の日本のクリエイションを発信していきます。
Rakuten Fashion Week TOKYO is a fashion festival held twice a year. Out of the world’s fashion weeks, those held in Paris, Milan, London, New York, and Tokyo are regarded as the most prominent and are referred to as the "Big Five." The trends for next season are born from the latest collections unveiled at fashion shows and exhibitions. This season will again see Japan's latest creations showcased to the world at Shibuya Hikarie and Omotesando Hills, as well as other locations in Tokyo.
SPECIAL SNAP
特別スナップ企画
期間中にコレクション会場に集まるファッショニスタのスナップをお届け。
トレンド感ある着こなしサンプルは必見!
Here, we’re bringing you snaps of the fashionistas gathered at the venues during fashion week.
Don't miss out on the latest styles!
エムエーエスユーは丁寧語の「ます」が由来で、使い慣らされた言語表現さえも再評価し、字面の通り、丁寧な態度を貫くブランドであり続ける意志がその名に込められています。少年期から彼を魅了し続けているヴィンテージウェアの、思想や哲学、時代背景、心躍るアイデアはコレクションに多大な影響を与 えている要素になっています。歴史の蓄積が作り出した衣服の型や素材がもつ 記号に誠実に向き合い、時代を超えて愛される「誰かにとってのヴィンテージ になり得る服づくり」を標榜しています。 M A S U is derived from the Japanese "~masu," which is a verb ending used in polite expressions. In the same way that "~masu" is used frequently in daily life but never loses its value, M A S U aims to be a brand that maintains a good polite attitude over time, just as it is written. The thoughts, philosophies, historical backgrounds, and exciting ideas of vintage clothing that have fascinated Shinpei since his boyhood are elements that have greatly influenced his collections. Advocating "making clothes that can be a vintage for someone, loved throughout generations.”, he designs his collections sincerely respecting the styles of clothing created by the history and the stories and symbols stemmed from the materials.
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第6回 「FASHION PRIZE OF TOKYO」受賞者に選出された後藤愼平氏がデザイナーを務めるブランド「M A S U」が、3月7日Rakuten Fashionに初展開します。
Shopオープンを記念して、同日より限定商品を発売します。今年2月にParis Fashion Weekにて2024-25年秋冬コレクションを発表し、国内外から注目を集める「M A S U」の特別な商品を是非お楽しみください。
デザイナーコメント
初展開にあたり、ブランドを象徴する8アイテムをRakuten Fashion限定商品としてご用意しました。
Tシャツとスウェットシャツはヴィンテージのベートーベンスウェットからインスピレーションを受けたものを今シーズンのテーマである「because I believe in myself」に合わせて落とし込みました。
バッグは今シーズン人気を博したミニバッグを古着のデニムを利用してご提案します。
どのアイテムもヴィンテージの匂いはするけれども、ヴィンテージにはない良さを追求しています。
M A S U, a brand established by designer Shinpei Goto, winner of the 6th FASHION PRIZE OF TOKYO, is opening a shop on Rakuten Fashion on March 7th.
To celebrate the shop opening, limited edition items are going on sale from the same day. M A S U unveiled its 2024-25AW collection during Paris Fashion Week in February this year, and the brand has been attracting a lot of attention, both in Japan and worldwide. We hope you will enjoy these special items!
Designer comment
To celebrate the opening of the new shop, eight items that symbolize the M A S U brand will be available only at Rakuten Fashion.
T-shirts and sweatshirts inspired by vintage Beethoven sweatshirts have been designed to match this season's theme of “because I believe in myself.”
For bags, we propose the mini bags that gained popularity this season, using vintage denim.
Each item has elements of vintage, but pursues a higher quality.
1992年、愛知県名古屋市に生まれ育った後藤愼平は上京し、文化服装学院に入学。メンズデザインコースでテーラリングを学びながら、LAILAで働く。
2014年に同学を卒業後、同社に入社し、店頭に並ぶヴィンテージウェアの修繕に加え、インハウスレーベルの企画・生産管理として立ち上げから 6シーズン携わる。
2018年秋冬、《M A S U》のリブランディングを機にデザイナーに就任。
Born in 1992. While studying the tailoring at Bunka Fashion College Men’s design course, he began working for a vintage store, LAILA, which has an international reputation for having huge archives of hard-to-find designer vintage collections. He continued working with them as a design and production manager for LAILA’s in house brand after graduating the college for six seasons. He was appointed as the designer for M A S U from the season FW2018.
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2024.03.11[Mon]-03.16[Sat]
[ ブランド創設年 ] 2005年
WORK UNIFORMのデザイン、パターンメイキング、裁断、縫製のスペシャリストが集うデザイン集団。
多種多様な職業のWORKER専用のディテールを構築的/機能的に落とし込んだアイテムを展開。
“HIDE”/“SIGN”を信念に、表から隠れた構造をデザインの現れと捉えている。
[Established year] 2005
We are a design group of specialists in design, pattern making, cutting, and sewing for WORK UNIFORM.
We develop items that incorporate details dedicated to WORKERS in a variety of occupations in a constructive/functional manner.
With the belief of "HIDE"/"SIGN", we consider the structure hidden from the surface as the manifestation of design.
[ ブランド創設年 ] 2014年
奇妙かわいい ということを主軸とし、シーズン毎にディープなテーマを表現しつ続けている。
[Established year] 2014
"strange and cute" as its main concept, the brand continues to express deep themes each season.
[ ブランド創設年 ] 2009年
2010S/S メンズコレクションをパリでスタート。
2012-13A/Wからはウィメンズコレクションもスタート。
2016年、アトリエショップ “ 08book ” を世田谷区羽根木にオープン。
[Established year] 2009
[ ブランド創設年 ] 2020年
2018年、東京を拠点に活動するデザイナーデュオとしてdo-si LLC設立。2020年FW、"IRENISA" [イレニサ] を立ち上げる。
[Established year] 2020
IN 2018, THE COMPANY DO-SI LLC IS ESTABLISHED, AND LATER THAT YEAR "IRENISA" IS LAUNCHED WITH ITS 2020FW COLLECTION.
[ブランド創設年] 2014年
バレエのエレガンス、パンクの生命力。その儚さと強さ、相反するイメージの融合から生まれる「強いエレガンス」がコンセプト。仕草や動きにともなって漂う人間の美しさの移ろいと存在感を追求したシグネチャーライン。都市で生き、動き続ける、新しい上質さを求める女性たちのための服。
[Established year] 2014
The elegance of ballet, the energy of punk.
The concept “Vital Elegance” was born by integrating contrasting images; the evanescence and the verve. It’s the signature line, which pursues the presence and the transient nature of beauty that a human body creates with its motions and movements. This line of clothing is for women who live in the city, always on the move and who seek a new kind of quality.
[ブランド創設年] 2023年
2023年、オリジナルブランド KAMIYA(カミヤ)を始動。
デザイナー自身が追求するヴィンテージスタイルを軸に、ダメージ加工に代表される表情変化を駆使した物作りで、どのジャンルにも属さない独特なアイテムを展開する。
[Established year] 2023
In 2023 Designer KOJI KAMIYA launched the original brand KAMIYA.
The designer pursues a vintage style, and creates unique items that do not belong to any genre by making full use of expression changes represented by damage processing.
[ブランド創設年] 2015年
「‘picturesque scenery’ 絵に描いたような情景」をコンセプトに、デザイナーのインスピレーションや考えをドローイングやペインティングで描き、その絵の情景からインスパイアされたコレクションを展開している。
[Established year] 2015
The designer's inspirations and thoughts are depicted in drawings and paintings, and the collection is inspired by the scenes in these drawings.
[ブランド創設年] 2017年
A unisex brand based in Brooklyn NY & TOKYO, founded in 2017.
VISION:
Clothing that connects the past and next 100 years.
Clothing that goes beyond time and gender.
これまでの100年とこれからの100年を紡ぐ衣服。
時代、性別を超えて永く愛される衣服。
DNA:
Couture by art of Japanese denim.
Denim a symbol of “Freedom”
Denim is Art as medium.
[Established year] 2017
A unisex brand based in Brooklyn NY & TOKYO, founded in 2017.
VISION:
Clothing that connects the past and next 100 years.
Clothing that goes beyond time and gender.
これまでの100年とこれからの100年を紡ぐ衣服。
時代、性別を超えて永く愛される衣服。
DNA:
Couture by art of Japanese denim.
Denim a symbol of “Freedom”
Denim is Art as medium.
[ ブランド創設年 ] 2018年
2018 年よりカットソー、プリントを中心にアパレルの制作活動をスタート。
不定期でのPOP UP STORE での販売をベースにカプセルコレクションを発表。
2021FW よりコレクションベースの展開をスタート。
[都市と自然のコントラスト] をテーマに掲げ、ものづくりの可能性を追求し現代のライフスタイルに寄り添ったプロダクトの制作を行なっている。
[Established year] 2018
Started producing apparel in 2018, focusing on cut & sewn and prints.
Released a capsule collection based on POP UP STORE on an irregular basis.
From 2021Fall / Winter collection, the brand will start collection-based development.
Under the theme of "contrast between the city and nature," the company pursues the possibilities of craftsmanship and produces products that are in tune with modern lifestyles.
[ ブランド創設年 ] 2018年
Concept:Abnormal luxury uniform Pttern: Pattern inspired by travel and art Style:Creating designs based on uniforms with functionality Production: 9M ggods are produced by hand printing textiles in Kyoto
[Established year] 2018
Concept:Abnormal luxury uniform Pttern: Pattern inspired by travel and art Style:Creating designs based on uniforms with functionality Production: 9M ggods are produced by hand printing textiles in Kyoto
[ ブランド創設年 ] 2018年
あなたの可能性が萌芽する。
自分の感覚や感情を解き放って。
Dress-pieces from HOUGA.
Sprout your veiled gift.
Unveil your own senses and feelings.
―The story of the country, vague but certainly exists somewhere
[Established year] 2018
Dress-pieces from HOUGA.
Sprout your veiled gift.
Unveil your own senses and feelings.
―The story of the country, vague but certainly exists somewhere.
[ブランド創設年] 2019年
HARUNOBUMURATAはデザイナー村田晴信が2018年イタリア、ミラノから帰国後に立ち上げたラグジュアリーファションレーベルです。日本発のラグジュアリーブランドの確立をミッションとして掲げ、イタリア、日本両国の最高峰の素材、技術をデザイナー自身の経験とバックグラウンドに裏打ちされた感性を持って、美とエレガンスを愛する世界中の人々に対し、クリエイションとの出会いを通じて特別な感動を提供することを理念しています。
[Established year] 2019
HARUNOBUMURATA is a luxury fashion label founded by designer Harunobu Murata after returning from Milan, Italy in 2018. Brand's mission is to establish a luxury brand from Japan, using the best materials and techniques from both Italy and Japan mixed with the designer's own sense of experience and background, to provide people around the world who love beauty and elegance with special emotions through encounters with top level creations.
[ブランド創設年] 2017年
2019AWよりブランドを本格的にスタート。
以降毎シーズン新コレクションを日本にて発表。
現在日本での発表、卸しのみ。
[Established year] 2017
Started his own brand from 2019 AW.
He keeps making new collections every season since then.
Currently presenting and wholesaling only in Japan.
[ ブランド創設年 ] 2016年
自然や芸術からインスピレーションを受け、クチュールドレスとプレタポルテがシームレスに存在するコレクションを製作。
[Established year] 2016
VIVIANO is all about bringing fashion to the next level with edgy, unique clothing and fashion accessories for the trendy,fashion-forward minded customer. Wearing any garment or accessory he designs is intended to impart strength, confidence, and beauty to the wearer to stand out from the crowd. With an eye for detail, structure and fit, the brand takes queues from details and subtleties in nature, and using them as the building blocks of creating new shapes, prints,and forms in their designs.
[ブランド創設年] 2021年
タナカ ダイスケ(tanakadaisuke)はデザイナー田中大資が手がけるファッションブランド。
「おまじないをかけたようなお洋服で、自分の中にいるまだ見ぬ自分と出会えますように。」
をコンセプトに、田中の得意とする刺繍をベースにロマンチックで幻想的なコレクションを展開。
[Established year] 2021
Tanakadaisuke is a fashion brand created by designer Daisuke Tanaka.
"May you meet the unseen self in you with clothes that look like magic."
Based on the concept of Tanaka's specialty, embroidery, a romantic and fantastic collection is developed.
[ブランド創設年] 1996年
クラシックとコンテンポラリーを共有するリアルクローズとしてのキモノ・スタイル
[Established year] 1996
a kimono style as real clothes that shares classic and contemporary taste
[ ブランド創設年 ] 2020年
2019年10月にデザイナーの進美影がPARSONS美術大学卒業後にNYで創設したジェンダーレスブランド。「個人の強さと知性を引き出す/ Fetish, Elegant and Hard」をコンセプトに、ブランド立ち上げ当初からGenderless, Borderless, Agelessを掲げ、性別、年齢、国籍、ジェンダー等のステレオタイプにとらわれない服作りを追究し、建築的なパターンワークやプリーツ、大理石柄などの知的でエレガントなオリジナルグラフィックを得意とし、ジェンダーフリーに着られるコレクションを一貫して提案している。
[Established year] 2020
[ ブランド創設年 ] 2020年
Brand Concept 「The Figure: Feminine(その姿、女性的)」
フェティコのインスピレーションは女性の造形美を強調する古典的なスタイルにあります。その美意識や身体観を独自の視点で再構築し、相反する要素を重ね合わせながらユニークで新しい女性の姿をデザインしていきます。コレクションは日本国内の繊維産地や職人との取り組みで丁寧に生産されています。時を経て美しいビンテージウェアとして、永く愛されるような物作りを心がけています。
[Established year] 2020
Brand Concept / The Figure: Feminine
FETICO is inspired by classic styles that emphasize the beauty of feminine silhouettes. It reconstructs its aesthetic sense and view of the body from a unique perspective, and designs the one of a kind and new female figure by overlapping contrasting elements. FETICO collections are meticulously produced in collaboration with Japanese textile production regions and craftsmen. We make designs and products that are loved as beautiful vintage clothing throughout time.
[ブランド創設年] 2021年
クリーンなカッティングと、独特で多彩な表情を持つ素材選びと色遣いの組み合わせ、そして伝統技術に新たな解釈を加え現代的に再構築したアイテムをもとに、Spring Summer 2022よりブランドを始動。
日本が世界に誇る文化とものづくりの技術を、ブランドのクリエイションに乗せて世界に発信していくことをミッションに掲げる。
[Established year] 2021
With clean-cut, a distinctive selection of materials and color palettes that showcase a wide range of expressions, KANAKO SAKAI introduced her eponymous brand in Spring/Summer 2022. Skillfully harmonizing contemporary interpretations of age-old techniques with a contemporary perspective, the brand's essence lies in its commitment to sharing Japan's revered culture and artisanship with a global audience. Rooted in its Japanese identity, KANAKO SAKAI deftly blends Eastern aesthetics and Western fashion, crafting designs poised to leave an indelible mark on the international fashion landscape.
[ブランド創設年] 2014年
生地、縫製、パターンにこだわったプロダクト。
日本国内で独自開発した国産の生地、イタリアで開発された最新生地、アメリカ本土からデザイナー自身が厳選し、収集したアンティークファブリックなど、世界各国で集めた上質な素材にこだわったものづくりを展開。
更にはそれらを独自の技法による染色を用い、昇華させている。
クチュール、テーラーを中心とした立体裁断のパターンを基本とし身体に沿う洋服である。
デザイナーの画家としての経験を活かしたオリジナルグラフィックを用いたプリント、それをベースとしたオリジナルの刺繍デザイン。
それら用いて表現されるのは、着る人の本質を引き出す為の洋服。
[Established year] 2014
Products made with the highest attention to fabric, sewing, and pattern.
The designer's dressmaking is based on high-quality materials collected from around the world, including domestic fabrics originally developed in Japan, the latest fabrics developed in Italy, and antique fabrics carefully selected and collected by the designer himself from the United States.
These materials are sublimated by his own unique dyeing techniques.
The clothes are based on couture and tailor made three-dimensional cutting patterns that conform to the body.
The designer's experience as a painter is also utilized to create original graphic prints and original embroidery designs based on these prints.
The clothes are designed to bring out the essence of the wearer.
[ブランド創設年 2018年]
パリで出会ったしなやかで強い女性たちの姿勢への共感から、女性的なシルエットと強い佇まいを共存させたフォトコピューのウェアは生まれた。
表面的な飾りを潔く削る反面、手の温かみによって作られた切り替えのライン、有機的で女性の体が見え隠れするフォルムは、着るものにも見るものにも感情に熱を帯びさせる。
日々の暮らしに溶け込みながらも印象的なシルエット、着心地を追求した日常着は、徐々にその人らしさを体現する生活に必要な道具となるだろう。
[Established year] 2018
From sympathy with the supple and strong women I met in Paris, Photocopieu's wear that coexists with a feminine silhouette and a strong appearance was born.
While cleanly shaving the superficial decoration, the line of switching made by the warmth of the hand, Her organic form, in which the female body appears and disappears, evokes a feeling of heat in what she wears and what she sees.
An impressive silhouette that blends into your daily life, Daily wear that pursues comfort will gradually become a necessary tool for life that embodies the individuality.
[ブランド創設年] 2005年
音楽に造詣が深いデザイナーが音楽のMIXINGに自身のデザインワークをなぞらえ、"RE-MIXING" をコンセプトとし提案。
リアルクローズという枠組みの中でいかに個性を発揮出来るかという事を念頭に置き、コンテンポラリー×リアルクローズの"RE-MIXING"ハイブリッドなアーバンウェアの確立がWIZZARDのスタイルです。
主に音楽・アート・映画からインスピレーションを受けたコレクションテーマが多く、ブランドのフィルターを通しクリエーションに反映しています。
[Established year] 2005
The designer, who has a deep knowledge of music, compares his design work to the mixing of music and proposes the concept of "RE-MIXING".
WIZZARD's style is to establish a hybrid urban wear style of "RE-MIXING" of contemporary and real clothes, keeping in mind how to show one's individuality within the framework of "real clothes".
The collection themes are mainly inspired by music, art, and movies, and are reflected in the creations through the brand's filter.
[ ブランド創設年 ] 1991年
グラフィカルに、シャープに、デイウエアからイヴニングまで豊富なラインナップは高品質な素材に都会的で洗練されたシルエットをのせて。さまざまなシーンを持つ大人の女性に向けたコレクション。
また“レザーパッツ”のように女性ならではの感性が生み出す機能的でエレガントなオリジナルアイテムも揃う。2019年秋冬よりラグジュアリーでウエアラブルをコンセプトとしたメンズコレクションも発表。
クオリティの高いエレガントでモダンなスタイルで、東京のファッションシーンを牽引。
[Established year] 1991
Graphic and sharp: a collection overflowing with refined silhouettes in superb fabrics for day through evening wear for every occasion in contemporary urban life.
Highlighted with functional and elegant original items such as “leather pats”, that spring from a uniquely feminine sensitivity. 2019 A/W: debut of “luxurious and wearable” men’s collection. Proposer of high quality high fashion styles for the active city-bred women and men engaged in work and play in the many-facetted life Tokyo.
[ブランド創設年] 2014年
ファッションに潜むファンタジ-を本質的な感覚で切り取っていく。
ファッションを生きる行為そのものと捉え、それを纏うひとの生き方や姿勢が感じられる衣服を 提案していきます。2015S/Sシーズンよりコレクションを発表。2018年、LVMH Young Fashion Designers Prizeショートリストにノミネートされ、パリにてエキシビションを行う。 同年11月には毎日新聞主催、毎日ファッション大賞 新人賞・資生堂奨励賞を受賞。
また同月『VOGUE JAPAN』が国内外のファッションシーンで活躍する新世代女性を応援するた めに贈る「Rising Star of the Year」を受賞。
同年12月にはFashion Asia Hong Kongのwinnerに選出。香港デザインセンターにてプレゼンテーショ ンを行う。
2019年2月、日本貿易振興機構(ジェトロ)主催のプログラムに選ばれ、パリのTomorrow Showroomにて展示会を行う。
2022年、Tokyo Fashion Awardを受賞。
[Established year] 2014
Driven by the philosophy that fashion is a posture, a performance, and a living act, AKIKOAOKI seeks to create a novel and nostalgic world of fashion by drawing out the fantasy that hides beneath the surface of everyday life. Through deconstruction and reassembly of the essence of womenswear, AKIKOAOKI offers a vision that is not only classic and delicate but also unique, subversive and individual. Shortlisted as one of the semifinalists in the 2018 edition of the LVMH Young Fashion Designers Prize, held an exhibition in Paris shortly after.
In the same year, AKIKOAOKI won the Mainichi Fashion Grand Prix Shiseido Sponsorship Award for Best New Designer.
In the same month, she received the "Rising Star of the Year" award presented by VOGUE JAPAN to support the new generation of women active in the fashion scene in Japan and abroad.
Selected as a winner of Fashion Asia Hong Kong in 2018. Presented at the Hong Kong Design Center.
In February 2019, she was selected for a program sponsored by the Japan External Trade Organization (JETRO) to exhibit at the Tomorrow Showroom in Paris. Selected as a winner of Tokyo Fashion Award in 2022.
[ブランド創設年] 2013年
2013年デザイナー村松祐輔と関口愛弓のデザイナーデュオによりブランドが発足。“平凡な日常に少々のドラマチックを”をブランドコンセプトに、日常に溢れる題材を繊細かつ大胆なニードルワークやシルエット、オリジナルテキスタイルに落とし込んだ洋服作りが特徴。ブランド名の「MURRAL」は「MURAL = 壁画」から由来し、「壁を彩る壁画のように飾られた状態でもヒトを魅了する洋服を作っていきたい。ヒトの日常の中にある壁を彩っていきたい。」という思いから名付けた。
[Established year] 2013
The brand was launched in 2013 by the designer duo Yusuke Muramatsu and Ayumi Sekiguchi.
Based on the brand concept of “adding a little drama to ordinary life”, it is characterized by the creation of items that incorporate themes of everyday life.
The origin of the brand name "MURRAL" comes from "MURAL = Mural", and it fascinates his people even when it is decorated like a mural that colors the wall.
We want to make clothes like that. I want to color the walls in people's daily lives. It was named for this reason.
[ ブランド創設年 ] 2023年
日本で独自に発展した制服をベースに、日本とイタリアのSARTO(職人)達との共同制作による高級制服ブランドとしてスタートしたQueen&Jackコレクションライン。
気鋭のデザイナーを起用し、デザイナーの世界観を通して制服のムードやディテールをアップデートし、スクールガールのスタイルをモードへと昇華させるプレタ・クチュール。
[Established year] 2023
Queen&Jack -Collection Line- started as a luxuary school uniform brand based on being developed uniquely in Japan and produced in collaboration with Japanese and Italian SARTI (craftsmen).
This collection is PRET-A-COUTURE that updates the mood and details of the school uniform through the image of up-and-coming and talented designers, and sublimates school-girl style into a mode.
[ブランド創設年] 2006年
日本そしてアジアファッションに新しいベクトルのファッション提案をしていきたいです。
デザインとは人の心に訴えかける言葉にならないエモーションです。移りゆく時代とともに変化していき‘今’をそして‘未来’を表現していきたい。
[Established year] 2006
[ブランド創設年] 2018年
パリ3区にある古着屋の地下をアトリエとしてブランドの準備を始める。「Collection Zero」を発表後、帰国し、2018年春夏シーズンに1stコレクションを発表する。
[ブランド創設年] 2018
He began preparations for the brand, using the basement of a thrift store in the 3rd arrondissement of Paris as his studio. After unveiling "Collection Zero," he returned home and announced the 1st collection for the spring/summer season of 2018.
[ ブランド創設年 ] 2021年
HEōS(へオース)はギリシャ神話に登場する「暁」の神の名前で、「暁」は1日の始まりであり、最も神秘的で美しい時間帯です。日常にリラックス感、高揚感、そして少しの緊張感をもたらすことを目ざいている。音楽、映像、本や日々の感情などをインスピレーションとし、そこから生まれるアイテムは上品さとどことなくアルチザンの雰囲気を持った独特な空気感を醸し出す。
[Established year] 2021
HEōS is the name of the god of "dawn" in Greek mythology. Dawn is the beginning of the day and is widely beloved to be the most mysterious yet beautiful time of the day. For the upcoming collection, we aim to put forward some mixed senses of relaxation,excitements , combination of a touch of firming to everyday life. by music, visuals, books, and daily emotions, the products created from these inspirations are deemed to conceive a unique atmosphere with a touch of elegance presented by the finest craft of local artisans.
[ブランド創設年] 2012年
『歴史と現在の感覚の融合』をコンセプトに掲げるメンズ&ユニセックスブランド。
時代とともに移り変わってゆく文化や環境、人々に花の姿を重ねた世界観を表現。花の変化し続ける様にインスピレーションを受けたコレクションを展開している。
[Established year] 2012
A men's & unisex brand with the concept of “ fusion of history and present sense ”.
It expresses the view of the world in which the life of the flower is superimposed on the culture, environment, and people's figure that changes with the times.
[ブランド創設年] 1999年
1998年ミラノにてコレクション開始、2007年より東京コレクションにてコレクション発表。
[Established year] 1999
マリメッコは、1951 年創業のフィンランドのデザインハウス。独創的なプリントや色使いによって世界中に広く知られる。
オリジナリティあふれるファッション、バッグ、小物からホームデコレーションまでを展開するライフスタイルブランドの先駆けとなる。
マリメッコが創業当初から一貫して掲げてきたミッションは、時代に流されることのない機能的でわかりやすいデザイン。目にするだけで力が湧くような大胆なプリントと色使いで、毎日の暮らしに幸せと喜びをもたらすデザインを発信している。
Marimekko is a Finnish lifestyle design house founded in 1951, renowned for its art of printmaking. Marimekko’s mission is to bring joy to the everyday lives of people through bold prints and colors. The design philosophy of Marimekko is based on creating timeless design that will stand the test of time both in terms of its aesthetic and longevity. Over the years, print designers and artists alike have created over 3,500 prints for Marimekko with new ones designed each season. These unique designs celebrate the perfect imperfections of the human imprint and are featured in Marimekko’s high-quality clothing, bags and accessories as well as home décor items ranging from textiles to tableware.
[ブランド創設年] 2001年
〈3歳から100歳までの人が楽しめるデザインを〉
ミントデザインズはファッションを一種のプロダクトデザインとして捉え、「日常生活を豊かにするデザイン」を目指して幅広い活動を行ってきました。
独自に開発するテキスタイルのユニークさを生かし、衣服以外にも食器や家具、和菓子など、異業種とのコラボレーションにも積極的に取り組み、そのデザイン領域を拡大しています。
「流行」と同義ではない「ファッション」の可能性を提案することがこのブランドのコンセプトです。
[Established year] 2001
〈A design that can be enjoyed by people aged 3 to 100〉
mintdesigns regards fashion as a kind of product design, and has been engaged in a wide range of activities with the aim of "designing to enrich everyday life." Taking advantage of the uniqueness of the textiles we develop, we are actively collaborating with other industries, such as tableware, furniture, and Japanese confectionery, in addition to clothing, to expand the scope of our design. The concept of this brand is to propose the possibility of "fashion" that is not synonymous with "trend".
[ ブランド創設年 ] 2016年
[愛でる哲学を追求するエレガントでタイムレスなファッションブランド]
ニューヨークの自由な表現力、日本の職人技術、ヨーロッパのオートクチュール技法、そして自身のアイデンティティを融合させ、唯一無二の洋服を展開する。
誰かに受け入れられることを目的とせず、自愛精神を含めた「愛でる」哲学を大事にし、知性や勇気を持ちながら逞しく生きる「強きロマンチスト」のためのブランドだ。HAENGNAEを身に纏うことで、夢を現実にする努力を怠らない彼らが、時には愛を、時には強さを感じてもらえるような洋服をイメージしている
[Established year] 2016
VIVIANO is all about bringing fashion to the next level with edgy, unique clothing and fashion accessories for the trendy,fashion-forward minded customer. Wearing any garment or accessory he designs is intended to impart strength, confidence, and beauty to the wearer to stand out from the crowd. With an eye for detail, structure and fit, the brand takes queues from details and subtleties in nature, and using them as the building blocks of creating new shapes, prints,and forms in their designs.
GLOBAL FASHION COLLECTIVE(GFC)は、バンクーバーファッションウィークから派生していて、世界中で存在感を確立し、クリエイティブなデザイナーを支援することに特化したプラットフォームです。2017年10月にスタートしたGFCは、世界各地の多様なファッション都市で革新的なランウェイショーケースをプロデュースしており、国際メディアでの知名度を上げ、またデザイナーのグローバル展開を加速させることで新しい市場を切り開くことを目的としています。 GLOBAL FASHION COLLECTIVE (GFC), an expansion of Vancouver Fashion Week, is a platform specialising in supporting creative designers by establishing their presence around the world. Launched in October 2017, the collective is dynamic and liberating in that it produces exclusive runway showcases in diverse fashion capitals across the globe, with the aim to accelerate the designer’s global development, increasing their international media visibility and opening up new markets.
[ ブランド創設年 ] 2014年
作り手は着る人の喜びを想像し、着る人は作り手の想いを感じて心を踊らされる。
CHONOでは作り手と着用者それぞれの想いを受け止めた物作りをしたい。その意志から「imagine fabrics」と掲げています。
経験と技術力を持つ職人の手を借り、生み出されるそんな至福に満ちたオリジナルファブリック。
丁寧に仕立てた1着の服を通して日常を彩る特別な時間をお届けします。
衣服の制作工程に関わった人を示す、ブランド独自の「Descriptive Label/品質表示」を作成し、制作した衣服に取り付け、日本の技術力の大切さを伝えています。
[Established year] 2014
The maker imagines the joy of the wearer, and the wearer is moved by the maker's feelings.
At CHONO, the goal is to create clothing that encompasses the feelings of both the maker and the wearer. This is the basis of "imagine fabrics."
Original fabrics filled with pure bliss, born with the help of experienced and skilled craftsmen.
Providing the special opportunity to add color to daily life through a single carefully tailored outfit.
Each garment includes a brand-specific "Descriptive Label" that indicates the people involved in the creation of the garment to convey the importance of Japanese craftsmanship.
[ ブランド創設年 ] 2009年
2009. DRESSEDUNDRESSEDを設立。
2012. Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO にてコレクションデビュー。
2013. London Fashion Week 会期中に開催されたインターナショナル•ウールマーク•プライズのファイナリスト、世界の6ブランドの1つに選出され、カプセルコレクションを発表。
DRESSEDUNDRESSED は VOGUE Italia 編集長 Franca SOZZANI 推薦によるスペシャルエントリーによるもの。
インターナショナル・ウールマーク・プライズは1953 年に創設、当時無名だったイヴ・サンローランとカール・ラガーフェルドを発掘したコンテストをよみがえらせるもの。
2013.第5回 DHLデザインアワードを受賞。
[Established year] 2009
2009. Established DRESSEDUNDRESSED.
2012. Debut collection at Mercedes-Benz Fashion Week Tokyo.
2013. Selected as one of The 6 Finalists of the International Woolmark Prize held during the London Fashion Week and presented a capsule collection. DRESSEDUNDRESSED was a special entry recommended by Franca Sozzani, Editor in Chief of Vogue Italia. The International Woolmark Prize is a revival of the contest established in 1953, which discovered the then unknown Yves Saint Laurent and Karl Lagerfeld.
2013.Winner of the 5th DHL Design Award.
GLOBAL FASHION COLLECTIVE(GFC)は、バンクーバーファッションウィークから派生していて、世界中で存在感を確立し、クリエイティブなデザイナーを支援することに特化したプラットフォームです。2017年10月にスタートしたGFCは、世界各地の多様なファッション都市で革新的なランウェイショーケースをプロデュースしており、国際メディアでの知名度を上げ、またデザイナーのグローバル展開を加速させることで新しい市場を切り開くことを目的としています。 GLOBAL FASHION COLLECTIVE (GFC), an expansion of Vancouver Fashion Week, is a platform specialising in supporting creative designers by establishing their presence around the world. Launched in October 2017, the collective is dynamic and liberating in that it produces exclusive runway showcases in diverse fashion capitals across the globe, with the aim to accelerate the designer’s global development, increasing their international media visibility and opening up new markets.
[ ブランド創設年 ] 2015年
2015年よりメンズウェアレーベルSOSHIOTSUKIを立ち上げる。日本人の精神性とテーラーのテクニックによって作られるダンディズムを提案。 2016年、LVMHプライズ2016のショートリストにノミネート。2019年東京新人デザイナーファッション大賞受賞
[Established year] 2015
Launched his own label 'SOSHIOTSUKI' in 2015, and his second collection was shortlisted for LVMH Prize 2016. Received the 2019 Tokyo New Designer Award.
The design philosophy of SOSHIOTSUKI comes from a personal interest in Japanese classical performing arts, he transformed that idea of Japanese traditions into fashion with detailed craftsmanship for tailoring technique
[ブランド創設年] 2024年
A REAL(日常)、UN REAL(非日常)、AGE(時代)、を意味するANREALAGE(アンリアレイジ)から新たにはじまるメンズブランド。2024年-25年秋冬コレクションがデビューシーズン。
[Established year] 2024
A new men's brand starting from ANREALAGE, which means "A REAL - Everyday," "UN REAL - Unusual," and "AGE - Age".
They debuted this season(2024-2025AW).
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