映像のバーチャルモデルと、リアルのモデルが一緒にランウエイを歩いてる様子

デジタルとフィジカルを融合した20周年記念ショー
ランウェイルックを公開
20th Anniversary Show Combines Digital and Physical Worlds
Runway Looks Revealed

デザイナーの森永邦彦による「アンリアレイジ(ANREALAGE)」は9/2(金)、楽天が主催するプロジェクト「by R」でファッションショーを開催した。設立20周年を記念した2023年春夏コレクションのテーマは「A & Z」。3Dプロジェクターを使い、映像のバーチャルモデルと、リアルのモデルが一緒にランウエイを歩いた。ショーは、デジタル上で発表してきた過去4シーズンのコレクションと、ブランドの原点であるパッチワークの新たな2023年春夏コレクションで構成。過去に発表したアイテムの形をアレンジし、異なる小さな端切れを1着に2000~3000ピース使用した。デジタルとフィジカルを見事に融合させたショーは圧巻。映像と写真で「アンリアレイジ」の20周年の集大成を体感して。 Anrealage by designer Kunihiko Morinaga held a fashion show on Friday, September 2nd as part of the "by R" project sponsored by Rakuten. The theme of the 2023 Spring-Summer collection was "A & Z", commemorating the 20th anniversary of the brand. 3D projectors were used to show both virtual and real models walking together on the runway. The show consisted of the past four seasons' collections presented digitally, as well as the new Spring-Summer 2023 patchwork series collection, embodying the brand's origin. The shapes of items presented in the past were rearranged, and 2,000-3,000 pieces of different small fabric scraps were used for each garment. The show was a spectacular fusion of the digital and physical worlds. Experience the culmination of Anrealage’s 20th anniversary through videos and images.

LOOK

Staff Credit Staff Credit

Text:Mami Osugi
Edit:Yukari Oe〈Creator Collectives〉
Text:Mami Osugi
Edit:Yukari Oe〈Creator Collectives〉
Translation:Momoyo Oyama, Tia Ell

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ANREALAGE

ANREALAGEとは、A REAL-日常、UN REAL-非日常、AGE-時代、を意味する。「神は細部に宿る」という信念のもと作られた色鮮やかで細かいパッチワークや、人間の身体にとらわれない独創的なかたちの洋服、ファッションとテクノロジーを融合させた洋服が特徴。ファッションは日常を変える装置と捉え、コレクション発表を続ける。 ANREALAGE is a combination of the words "REAL", "UNREAL" and "AGE".
ANREALAGE is characterized by brightly colored, detailed patchwork garments created based on the belief that "God is in the details"- clothes with creative shapes that are not bound by the human body, and a fusion of fashion and technology. The brand continues to present collections with the perspective that fashion is a tool that changes everyday life.

ANREALAGEのイメージ

DESIGNER

デザイナーの写真
森永邦彦
KUNIHIKO MORINAGA

1980年、東京都国立市生まれ。早稲田大学社会科学部卒業。2003年にブランド設立。2005年東京タワーを会場に東京コレクションデビュー。2014年よりパリコレクションへ進出。2019年フランスの「LVMH PRIZE」のファイナリストに選出、同年第37回毎日ファッション大賞受賞。2020年 伊・FENDIとの協業をミラノコレクションにて発表。2021年ドバイ万博日本館の公式ユニフォームを担当、同年、細田守監督作品『竜とそばかすの姫』で主人公ベルの衣装を担当。 Born in 1980 in Kunitachi, Tokyo, Kunihiko Morinaga graduated from Waseda University, Faculty of Social Sciences. In 2003, Morinaga established his own brand- ANREALAGE. In 2005, he made his debut at the Tokyo Collections using the Tokyo Tower as his venue. He started showcasing his collections at Paris Fashion Week in 2014. He was selected as a finalist for the LVMH Prize in France in 2019 and won the 37th Mainichi Fashion Grand Prix in the same year. In 2020, he presented a collaboration with Italian brand, FENDI, at the Milano Collections. In 2021, he was in charge of the official uniforms for the Japanese pavilion at the Dubai World Expo; in the same year, he designed the costumes for the main character Belle in Mamoru Hosoda's film, "BELLE(2021)".

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楽天がタイトルスポンサーを務める半年に一度のファッションの祭典、
「Rakuten Fashion Week TOKYO」とその期間中に楽天が主催するプロジェクト「by R」の最新情報をお届けします。

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