セレブリティ集結!A BATHING APE®︎ 30周年ショー A BATHING APE®︎ 30th Anniversary Show: A Celebrity Gathering!

ストリートスタイルの新しい解釈を見せた創業30年の集大成 The pinnacle of 30 years in business that have redefined street style

創業30周年を迎えた「ア ベイシング エイプ®︎(A BATHING APE®︎)」が8月31日、楽天が主催するプロジェクト「by R」により、東京初のランウェイショーを開催した。
舞台は創業の地、東京・原宿。ストリートブランドのパイオニアよるランウェイショーは、ひと際注目度が高く、“ベイプカモ(BAPE®︎ CAMO)”柄にライトアップされた会場の国立代々木競技場 第二体育館前には、人、人、人。Kōki,や岩橋玄樹、桜田通、LEX、PUFFYの大貫亜美らセレブリティがフロントローに集う中、スタイリストの大久保篤志や「マスターマインド(mastermind)」の本間正章、「N.ハリウッド(N.HOOLYWOOD)」の尾花大輔、「バウンティーハンター(BOUNTY HUNTER)」のHIKARU、「ウィズ リミテッド(WHIZ LIMITED)」の下野宏明、「レディメイド(READYMADE)」の細川雄太ら、ブランドとも所縁があり原宿ファッション界を共に創ってきた、OGメンバーも顔を揃えた。

笛の音と和太鼓が鳴り響く荘厳な雰囲気で始まったショーは、メインブランドの「ベイプ(BAPE®︎)」、ヤングラインの「エーエイプ(AAPE)」、ウィメンズヤングラインの「エイピー(APEE)」が2024年春夏コレクションを披露。テーマは、「ウィークエンド チリン(WEEKEND CHILLIN‘)」「グリーク ライフ(GREEK LIFE)」「ストリート バイブス(STREET VIBES)」だ。共通して、Y2Kのスタイルからインスピレーションを得て、ヒップホップやアート、カレッジ、スポーツなどをミックスしたオーバーサイジングのスタイリングが印象的。今ではストリートの定番と化した“ベイプカモ”をアブストラクト風にアレンジした新作“リキッドカモ(LIQUID CAMO)”やアメコミ風の“コミックパターン(COMIC PATTERN)”、カレッジ風のタイポグラフィ、スポーティなモノグラムなど、「ベイプ」ならではの多彩なグラフィックが目を引く。スタイリングに多用したのは、“鉄腕アトムブーツ”で話題の「ミスチーフ(MSCHF)」とコラボした“ベイプカモ”柄のブーツだ。猿のぬいぐるみのリュックや巨大なベースボールキャップなど、「ベイプ」らしいユニークなシルエットがストリート育ちの遊び心をくすぐる。
最後は、シャークモチーフの“ベイプアバター(BAPE®︎ AVATAR)”が登場し、83体の全ルックが一堂に会した圧巻のフィナーレ。マスコットキャラのベイビーマイロ(BABY MILO®)が顔を見せ、幕引きを迎えた。30年の歴史とクリエイティビティを、少し先の未来へつなぐ解釈で魅せたストリートスタイルの新境地。写真と映像の両方でご覧いただきたい。
A BATHING APE®︎ (aka BAPE®︎), currently celebrating its 30th anniversary, held its first-ever Tokyo runway show on August 31st. The event, under the auspices of Rakuten’s ‘by R’ project, took place in BAPE®︎’s birthplace of Harajuku, Tokyo. This runway show from a pioneering streetwear brand attracted much attention, as a crowd amassed at the Yoyogi National Stadium Second Gymnasium, which was illuminated for the occasion in the label’s signature BAPE®︎ CAMO pattern.

While celebrities such as Koki, Genki Iwahashi, Dori Sakurada, LEX, and PUFFY’s Ami Onuki sat front row, ‘OG’ Harajuku figures—who together with A BATHING APE®︎ created the neighborhood’s fashion scene—also showed their faces. These notable characters, all with an affinity for BAPE®︎, included stylist Atsushi Okubo, mastermind’s Masaaki Homma, Daisuke Obana of N.HOOLYWOOD, BOUNTY HUNTER’S HIKARU, Hiroaki Shitano of WHIZ LIMITED, and READYMADE’s Yuta Hosokawa.

Resounding flutes and Japanese taiko drums created an atmosphere of magnificence, before the Spring-Summer 2024 collections from mainline BAPE®︎, youth line AAPE, and young women’s line APEE were revealed. The show took the themes of Weekend Chillin’, Greek Life, and Street Vibes; all with striking, Y2K-inspired oversized styling that mixed elements of hip-hop, art, collegiate, sport, and other cultures. Myriad eye-catching graphics, as only BAPE®︎ does them, encompassed the new LIQUID CAMO that is an abstract form of the brand’s now-standard BAPE®︎ CAMO; COMIC PATTERN which recalls American comic books; collegiate-style typography; sporty monograms; and more. Styling made extensive use of giant, BAPE®︎ CAMO-covered boots created by A BATHING APE®︎ in collaboration with MSCHF, a label known for its much-talked-about ‘Astro Boy Boots’. Unique silhouettes typical of BAPE®︎—such as backpacks resembling plush monkey toys, and giant baseball caps—evoked the playful spirit of a culture born on the street.

A spectacular finale featured all 83 looks showcased together with the BAPE®︎ AVATAR shark motif, then the final curtain was preceded by an appearance from brand mascot BABY MILO®︎. A BATHING APE®︎’s first Tokyo runway show was a fascinating interpretation of street style’s new frontier, that connected 30 years of creative history with the near future. Enjoy these images and videos from a special evening.

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